Co prawda jest 14 dni na zwrot towaru zakupionego przez Internet, ale nie dotyczy to wszystkich produktów. Czego nie można zwracać?
Zgodnie z polskim prawem rzeczy kupione przez internet można zwrócić co najmniej przez 14 dni od daty otrzymania. W niektórych eSklepach na rezygnację jest nawet 30 dni albo 100 dni. Choć zakupy internetowe dają większe pole manewru w zwrotach niż w przypadku zakupów tradycyjnych, nie wszystko możemy zwrócić.
Bilety
Przez Internet nie będziemy w stanie zwrócić biletów zakupiony na przykład na stronie Rayanair. Także zakup biletów na koncert, mecz i innego wydarzenie kulturalne nie podlega zwrotowi, jeżeli zostało kupione przez Internet. Trzeba więc rozważnie podejmować decyzje zakupowe odnośnie takich wydarzeń. Jedynym rozwiązaniem jest dobra wola organizatora wydarzenia, który dopuszcza zwroty biletów elektronicznych.
Bielizna
Przede wszystkim przez Internet nie będziemy w stanie zwrócić tak zwanych wielopaków, czyli bielizny, która była pakowana w specjalnych opakowaniach po kilka sztuk. W końcu zobaczenie jednej pary majtek wymaga otwarcia całego opakowania, co już narusza zapakowany towar.
Towary kupione od osób prywatnych
Jeżeli decydujemy się na zakup produktów na Allegro od osób prywatnych, nie możemy liczyć na to, że sprzedający będzie chciał od nas z powrotem przyjąć towar, jeżeli nam się on nie spodoba. Zwroty są respektowane jedynie przez sklepy.
Rzeczy na indywidualne zamówienie
Nie uda nam się zwrócić garnituru czy sukienki szytej na miarę. Żaden sprzedawca nie zdecyduje się na przyjęcie towaru, który został stworzony dla konkretnej osoby. Po prostu nie będzie go w stanie ponownie sprzedać, więc nie jest to dla niego korzystne rozwiązanie.
Rozpakowane płyty
Jeżeli będziemy chcieli zwrócić rozpakowaną płytę DVD i CD będzie problem z jej zwrotem. Jedynie zapakowane płyty bez naruszonego opakowania można zwracać.
Produkty spożywcze z krótkim terminem ważności
Nie ma możliwości zwracania wędlin i owoców. Można natomiast zwrócić na przykład mąkę lub makaron.