Dokończenie transakcji w e-sklepie – jak zachęcić do tego klienta?

Polskie e-sklepy mają spory problem z zachęcaniem klientów do finalizowania transakcji. Tymczasem wystarczy wprowadzić proste rozwiązania, które mogą być naprawdę pomocne.

Zaledwie 17% sklepów internetowych kontaktuje się z klientami, którzy porzucili zakupy pozostawione w internetowym koszyku. Poza tym, tylko 13% takich firm posiada w ogóle wgląd do koszyków. Co gorsza tego typu badania zostały przeprowadzone na grupie 100 najbardziej popularnych i najlepiej ocenianych sklepów internetowych, co zdecydowanie nie jest zbyt pozytywnym zjawiskiem. Skoro one nie potrafią właściwie zarządzać klientami, to skąd inne sklepy maja czerpać wzorce?

W tradycyjnych sklepach sprzedawcy mają możliwość przeprowadzenia klienta przez cały proces sprzedażowy. Kasują wszystkie produktu, które znajdują się w jego koszyku. W przypadku sprzedaży internetowej większość handlowców uważa, że towary sprzedadzą się same. Nie do końca tak jednak jest. Trzeba włożyć trochę wysiłku w to, aby klient zechciał sfinalizować transakcję, czyli zapłacić za produkty, które zgromadził koszyku podczas przeglądania strony sklepu.

Obecnie dostępne narzędzie techniczne umożliwiają bezproblemowy kontakt z klientem. Sprzedawca może skontaktować się z klientem albo przez e-mail albo telefonicznie. Nie ma z tym problemów, ponieważ dane te uzyskuje w momencie rejestracji klienta w sklepie internetowym.

Sklepy internetowe powinny posługiwać się nowoczesnymi narzędziami analitycznymi, które pomogą im zmniejszyć problem z porzuconymi koszykami. Na pewno takie rozwiązanie będzie dla każdego korzystne, ponieważ będzie w stanie zwiększyć obroty sklepu, a tym samym nie doprowadzi do obciążania łącz sklepu. Serwisy nie będą zapychane przez koszyki, za które klienci nie zapłacili.

Zdecydowanie warto z tych nowoczesnych narzędzi korzystać. Dzięki temu sklepy internetowe będą mogły działać właściwie i na pewno nie będzie się miało żadnych problemów z uzyskaniem odpowiednich rozwiązań, takich jak przekonanie klientów do zakupu.