Trzy typy konsumentów

Istnieją trzy grupy konsumentów: smart shopper, now shopper oraz social shopper. Warto zapoznać się z cechami tych trzech grup.

Smart Shopper

Jest to konsument, który podejmuję decyzję o zakupie, dopiero po gruntownym przemyśleniu wszystkich za i przeciw. Wszystkie rzeczy kupuje z rozwagą. Nie zdarzają się mu przypadkowe zakupy. Jeżeli zakupów dokonuje przez Internet, opinii o produktach szuka na forach internetowych i w różnego rodzaju innych miejscach, gdzie wypowiadają się konsumenci. Nie jest to jednak osoba, która zasypuje pytaniami sprzedawcę. Analizuje jedynie dostępne w sieci informacje. Bardzo często również taki konsument porównuje oferty sklepów pod względem ceny, a dokonać jak najmądrzejszego wyboru. Dla takich konsumentów jakość ma większe znaczenie niż cena. Kupują oni jednak jedynie rzeczy, których faktycznie potrzebują. Kupują oni w sklepach internetowych, które mają dokładne opisy produktów.

Now Shopper

Jest to osoba, która dokonuje zakupów spontanicznie, bez większego zastanowienia. Przy dokonywaniu zakupów kieruje się zdaniem bloggerek i innych ekspertów internetowych, które polecają produkty. Dla takich konsumentów liczy się szybkie wyszukiwanie produktów i ekspresowa dostawa. Chce otrzymać produkt jak najszybciej jest to możliwe. Woli zapłacić za przesyłkę internetową więcej, aby towar został dostarczony do jego domu nawet następnego dnia. Przy zakupach jest raczej zdecydowany i nie potrzebuje porady innych, aby kupić określony produktów. Jest to także konsument, który lubi chwalić się tym, że ma dany produkt jako pierwszy. Żeby było szybciej, używa podczas zakupów loginów z social mediów.

Social Shopper

Jest zainteresowany opinią na temat produktów i zadanie pytania dotyczące rzeczy zarówno na forach internetowych, jak i kieruje pytania bezpośrednio do sprzedawcy. Przed zakupem radzi się znajomych oraz rodziny. Korzysta ze sklepów, w których nie ma konieczności rejestrowania danych. Wybiera zazwyczaj rozwiązania znane i bezpieczne. Na stronie sklepu zwraca uwagę na wygodną nawigację, możliwość polubienia i zapamiętania produktu, informacji o opiniach innych.