Dobre opakowanie może zachęcić klientów do kupowania produktów przez Internet. Jeżeli produkt będzie źle zapakowany, skutecznie zniechęci klienta do ponownego zamówienia lub w ogóle zniechęci go do złożenia jakiegokolwiek zamówienia.
Każdy, kto zamawia produkty przez Internet chce, aby były one właściwie zabezpieczone w trakcie transportu. Żadną przyjemnością jest otrzymanie produkty, który jest uszkodzony lub dostarczony w pogiętym opakowaniu. Nie chodzi o to, żeby każdy drobiazg pakować w skrzynię pancerną. Istotne jest, aby rodzaj opakowania został dopasowany do przewożonego towaru. Dzięki temu nic złego z takim produktem nie stanie się w transporcie.
Opakowanie na produkt nie może być ani za duże, ani za małe. Powinno być w sam raz. Pakowanie rzeczy do zbyt dużych opakowań nie jest polecane, ponieważ za taką przesyłkę trzeba po prostu zapłacić znacznie więcej, co z ekonomicznego punktu widzenia na pewno nie będzie zbyt opłacalne. Może również spowodować zagnieceniem opakowania, które nie będzie wypełnione we właściwy sposób. Wtedy zostanie ono w tak nieestetycznej formie dostarczone do klienta.
Warto również korzystać z takich opakowań, które klient będzie mógł ponownie użyć. Będzie to wartość dodana dla konsumenta. Niektóre firmy obuwnicze przygotowują prześliczne opakowania, które można później wykorzystać do przechowywania różnych drobiazgów w szafie. Wszystko dlatego, że ich zewnętrzna część jest kolorowa i bardzo estetyczna. Większość klientek zamawia takie buty przez Internet tylko po to, aby uzyskać takie właśnie opakowanie. I to jest właśnie siła marki, że potrafi stworzyć wyjątkowe opakowania, które będą zachęcały do kupowania obuwia klientki.
Do ponownego wykorzystania świetnie nadają się opakowania fasonowe. Zamyka się je przy pomocy jednej naklejki. Klient usuwa ją, sprawdza produkt, zamyka pudełko, zakleja i może paczkę ponownie wysłać, jeżeli coś będzie z takim produktem nie tak.
Warto więc o tych zasadach pamiętać podczas pakowania przesyłek internetowych.