Najważniejsze cechy kurierów

Kurierzy są różni. Jedni są stale uśmiechnięci, a inni stale się spieszą. Jacy doręczyciele dostarczają nam paczki?

Na polskim rynku zatrudnionych jest ponad 10 tysięcy kurierów. Jak w każdej grupie zawodowej, tak i wśród pracowników firm kurierskich można wyróżnić kilka kategorii osób.

Ranny ptaszek


Są to kurierzy nadgorliwi, którzy budzą nas wcześniej niż dzwonek w naszym telefonie. Ledwo na telefonie pojawi się godzina 7:00, a do drzwi dzwoni już kurier z przesyłką.

Mruk


Są to kurierzy, którzy nie mają w zwyczaju informować o tym, że zamierzają do nas przyjechać z paczką. Nie informują o czasie i terminie dostawy. To w końcu klienta ma się do niego dostosować. Dzwonią dopiero wtedy, gdy są pod domem i chcą doręczyć paczkę.

Tajemniczy kurier

Kurier co prawda przyjechał i chciał dostarczyć przesyłkę, ale zrobił to pod niewłaściwym adresem. Paczkę postanowił zostawić u sąsiada. Jednak nie zostawił dla klienta żadnej adnotacji w systemie, że tak właśnie się stało.

Pogodny człowiek

Są kurierzy, na których widok od razu się uśmiechamy. Są to bardzo pogodne osoby. Doręcza on paczkę zgodnie z prośbą i zawsze na czas, bez zbędnych opóźnień. Potrafi właściwie znaleźć adres.

Agent specjalny

Nie boi się niczego. Przewiezie wszystko, o co zostanie poproszony. Nawet najbardziej nietypowe rzeczy. Poza tym, jest tak sprawny w kierowaniu swoim pojazdem, że nawet pod największą górę będzie w stanie wyjechać samochodem bez najmniejszego mrugnięcia okiem.

Spóźnialski

Nigdy nie dostarcza paczki na czas. Zawsze tłumaczy się, że stał w korku lub miał dużo paczek do rozwiezienia. Jednak informuje o tym, że pojawiły się jakieś opóźnienia, dopiero w drzwiach klienta. Wcześniej nie przychodzi mu do głowy, aby dać znać klientowi, że przesyłka zostanie dostarczona znacznie później.

Zakręcony

Wykręca kilka telefonów w sprawie dostarczenia jednej przesyłki. W słuchawce słychać: jaki to adres, bo zapomniałem?, gdzie mam zostawić paczkę?, numer 8 czy 9?, jednak nie zdążę dzisiaj dostarczyć paczki, będę jutro. Przesyła mnóstwo informacji, które są mało istotne dla klienta, a które jedynie powodują jego frustrację i zdenerwowanie.