Polacy nie są jeszcze aż tak bardzo przekonani do robienia zakupów spożywczych przez Internet. Jednak to nie zmienia faktu, że coraz więcej osób przekonuje się do takiej formy nabywania podstawowych produktów.
Nadal odległą perspektywą jest wypełnianie lodówki produktami spożywczymi kupowanymi przez Internet. Na takie rozwiązanie decydują się obecnie zazwyczaj osoby niepełnosprawne, które nie mają możliwości wychodzenia codziennie na zakupy. Internetowe sklepy spożywcze są dla nich szansą na samodzielność. Dają możliwość wypełnienia lodówki bez konieczności proszenia się o pomoc znajomych. Trendy w sprzedaży internetowej wskazują jednak, że w przyszłości kupowanie produktów żywnościowych przez Internet będzie standardem dla wszystkich.
Okazuje się, że najważniejszym czynnikiem powstrzymującym konsumentów przed kupowaniem żywności w sieci jest to, że lubią samodzielnie wybierać produkty z półek, a także preferują dokonywanie szybkich zakupów w drodze z pracy do domu, w okolicznych sklepikach proponujących produkty z gospodarstw wiejskich. Dzięki temu mogą wyposażyć się w produkty ekologiczne od sprawdzonych dostawców. Wielu osobom towarzyszy również obawa, czy zamówione przez Internet produkty będą świeże i czy pochodzą ze sprawdzone źródła.
Tempo rozwoju tego sektora zależy w dużej mierze od internetowych sklepów z żywnością, które jeżeli chcą się rozwijać, powinny przekonywać klientów do robienia zakupów online. Dzięki temu, że przeprowadzone zostaną odpowiednie kampanie, a także stworzonych zostanie szereg reklam, konsument może poczuć się zachęcony do dokonywania tego typu zakupów. Dla wielu może to być nawet wygodna opcja. Szczególnie dla osób zapracowanych, które nie mają czasu chodzić po sklepach w poszukiwaniu masła czy mleka. Dzięki internetowym sklepom będą mogły wyposażyć całą swoją lodówkę nawet w przerwie na lunch. O wyznaczonej godzinie towar zostanie dostarczony do ich domu, co na pewno będzie bardzo korzystnym rozwiązaniem. Internetowe sklepy z żywnością są na pewno przyszłością.